att vara spontan

blom


Jag gick på promenad igår tillsammans med
Nina Ramsby och Martin Hederos. När jag kom hem hade jag fått ett sms från Kirke: jag ska på Ace med dig och Anna ikväll. Jaha. Och jag var faktiskt på humör, jag kände mig lätt och där på dansgolvet kom jag på att det var Kirke jag saknat, Kirke på dansgolvet och bara tokle helatiden. Det var skönt att ha lust med någonting igen. Det var skönt att ha hittat tillbaka till Kirke. Men sen blev de dimmiga blickarna och alkohollukten för mycket, och de hoppiga sportkillarna med benägenhet att pricka mina tår med sina hälar på dansgolvet för många. När jag kom hem stupade jag i säng med värkande fötter. Nu är jag sådär dageneftermosig och förstår inte riktigt vad jag skulle ut och slarva för.

Men nätterna såhärårs luktar så gott. Marken som ger ifrån sig något fuktigt när den varma solluften byts ut mot nattens kyla. Bara det lilla, lukten i huvudet, gör den sena timmen och kommande morgons trötthet värd det.


himmel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback