Ellie's Christmas treat

Det kändes tungt att åka till skolan i fredags för jag visste redan att åtminstone två i min grupp på fyra som jobbar med ekosofin skulle vara sjuka, och ändå var jag tvungen att åka dit för att planera någon sorts muntlig redovisning. Självklart var uppslutningen minimal i klassen, som vanligt, och vi satt där och väntade på att Ellie skulle komma inrusande och smitta av sig med lite av sin överflödande energi. Och så kom hon, halvspringande som vanligt, med sin lilla vagn. Men istället för att rinna över med stenciler och svensk-engelska ordböcker, så var den fullpackad med julmust, saffranslängder, pepparkakor och ischoklad. "I thought we would need something cozy before we start working" och jag tycker så mycket om Ellie.
Så vi satt där, Hans som alltid lyckas hitta in i klassrummen när det vankas sötsaker såg så nöjd ut mitt bland alla mina klasskamrater, och vi småpratade och jag tryckte i mig säkert en halv saffranslängd, för jag hade inte pallat äta någon frukost. Ellie satte på ett band med John Lennon. Han började sjunga "Imagine", och det fick mig att tänka på högstadiet, i sjuan när jag och Kirke och Jennifer sjöng den på julavslutningen och jag började nästan gråta. Det är så mysigt med traditioner runt jul. På Södra har vi inte riktigt några traditioner, förutom Djäknespelen men de är ju helt korkade så det orkar man ju inte hänga upp något på.
Vi började prata om våra olika livsåskådningar, alltså dem vi ska göra rapporter om. Johanna berättade om besöket på Hare Krishna-templet, att det hade varit helt stört, och så förklarade Sanna att deras främsta gud är Krishna, en blå flöjtspelande lirare med ursprung från Indien. Då frågade Amanda: "Vadå, kom han bara ner sådär blå och spelade flöjt? Jag menar, Jesus såg ju helt normal ut." Så typiskt Amanda. Det blev dagens skratt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Min favoritgud är Ganesha. Jag menar, vem kan motstå en elefant? Inte jag, that's for sure.

2006-12-16 @ 16:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback