sista dagen i Sydamerika

Inte kan man påstå att jag sugit den sista musten ur Sydamerika nu, under min sista dag här. Jag har istället tagit det väldigt lugnt. Jag låg i soffan på Lokis takterrass hela morgonen och skrev dagbok och läste i Isabel Allendes Daughter of Fortune, och sen runt tre blev jag upplockad av Luis, en kille som jag lärde känna i Cusco. Han bor här, och han tog mig till en restaurang med stor paruansk buffé med stora panoramafönster ut mot havet och vi åt så att vi storknade och pratade om roliga backpackerminnen. Många av dem som vi umgåtts med i Cusco hade kommit till Lima efteråt och de hade gått ut tillsammans och festat och Luis hade många galna partyhistorier att berätta. Inga festar så som backpackers. Det var riktigt trevligt.
Och nu är jag på Loki igen, har fått på mig mina stödstrumpor och ska alldeles strax börja fixa de sista sakerna med min packning, för om en halvtimme kommer taxin och plockar upp mig.

Och sen, ungefär en sådär trettio senare, är jag framme på Arlanda. Vi hörs när jag är hemma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback