sommarjobbet IV

Jag sorterar ju post om dagarna. Mest är det återsänd post där adressanten antingen flyttat utan att adressändra, eller så är det något fel på adressen. Jag ska sortera posten och sen skicka den vidare till vardera bank så att de kan ändra adresserna i sina register.
Och jag tänker att om alla skulle adressändra, så skulle jag ha mycket mindre post att sortera. Då skulle jag förmodligen inte ha något jobb alls. Och jag kan inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt för ekonomin i stort att jag jobbar med något som egentligen skulle kunna vara helt onödigt. Ett företag måste betala mig lön, men det ger mig mer pengar att konsumera med och höjer Sveriges BNP. Jag kan inte bestämma mig.
Fast det är ju inte som att jag är kvalificerad för något mycket mer avancerat för tillfället ändå. Vi är överkvalificerade i Sverige, med en gymnasieexamen kommer man ingenstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback