tredje dagen som volontär (sjunde maj)

Idag fick karantänen besök av Baby. Han ärt en apa som bodde i karantänen, men som helt enkelt var för smart för den. Han kunde ta sig ur varenda bur, när hans burkompisar satt kvar där som ena fån. Så han släpptes ut. Men nu hänger han ändå alltid någonstans i närheten och ställer till problem var han kan. Vi karantänpersonal är ganska irriterade på Baby.
Men idag var det inte oss han ville jävlas med. Idag var det Chispita han besökte.
När de var klara blev Baby liggande på buren/kärleksnästet och tog en siesta, medan Chispita klättrade ner på marjen och fortsatte att trånande gnälla efter Chris.
Vem var det som sa att män har större sexlust?

Internetkafeet i Villa Tunari har Skype. Ytters få ställen jag har varit på i Bolivia har Skype funkat, och så av alla ställen är det Villa Tunari det funkar! Ytterligare en av alla dessa saker som bevisar att världen är helt irrationell.
Men det funkar, och idag lyckades jag prata med mamma i en halvtimme på lunchen, hela vägen över Atlanten för tre spänn. Inte illa.
Så om ni vill prata med mig, testa Skype någon gång mellan 12:30 och 15:30 här (vi har lunchskift) eller ja, 18:30 och 21:30 svensk tid. Ni kanske har tur!

När jag gick över bron på kvällen, stannade jag till och tittade på himlen. Parque Machia och byn skiljs åt av Rio Espirito Santo. Det var mulet, så bara en full måne syntes. Inga stjärnor.
Men så tittade jag ner på mina fötter och såg Orions bälte. Jag log.

Kommentarer
Postat av: marja

Moi,

Onpa kivaa että teillä on vähän sopopperaa siellä.

Vaikka apinat ja chris.

Täällää on satanut koko yö ja nyt ehkä nurmikosta tulee vihreä ja puisokin alkaa näyttää vähän puistolta.

Iso halaus

äiti

2009-05-09 @ 12:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback