sommarafton

Idag åt jag årets första färskpotatisar med gräddfil och gräslök. Jag hade tårtkalas - Sofie, Rebecka, Sixto, Dan och Patrick satt i vårt lusthus och pratade om allt möjligt förutom filosofi och åt mina tårtor. Kanske var det sista gången vi träffades samlade såhär, innan vi sprids för sommarbrisen och lämnar den där terminen med praktisk filosofi I bakom oss - blott ett minne från ungdomen. Det gjorde det till ett avskedskalas av ett slag.
Jag satt kvar i lusthuset efter att de gått och läste vidare i Lady Chatterley's Lover. Det är en underbar bok. Visste ni att vitsippor heter wood anemone på engelska, och att kaprifol heter honeysuckle. Honeysuckle. Den fulländade sommarsöndagen.

Imorgon går jag upp halv sex och påbörjar mitt liv som förvärvsarbetande samhällsmedborgare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

Postat av: Lisa

Vilken fin blogg du har! Spana gärna in hos mig. ;) Ha det!

2008-06-01 @ 21:36:40
URL: http://lisalisalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback