manglare

Nu har jag jobbat i två dagar. De tidiga mornarna var inte alls så jobbiga som jag trodde att de skulle vara. Jag går och lägger mig innan tio och sen är solen uppe innan mig och det går bara bra. Men själva jobbet ... mina fötter håller på att ta kol på mig av allt stillastående, matande av lakan, handdukar, operationströjor in i de monstruösa manglarna. När jag blundar ser jag textilierna rulla in på banden, det tar aldrig slut, det hissas bara upp fler och fler laster med nytvättat från kemtvätteriet en trappa ner. Har du sett Fröken Sverige? Tjenare kungen? Jag känner mig som i dem, vid rullbandet med toapapper eller korv, bara att jag måste mata in fuktiga (tunga) påslakan på rullbandet så att armarna blir alldeles skakiga av mjölksyra. Det är mitt liv som sommarjobbande student. Något som jag kan berätta när jag är vuxen och bekväm, men ändå vill verka rock n' roll - "jag har faktiskt jobbat på ett tvätteri". Vi får se hur länge jag står ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback