bra lördag

Jag hade precis sett klart (500) Days of Summer och ätit lite för mycket pepparkaksmousse, ett recept som jag haft liggande i evigheter som jag kände att det just idag var dags att testa. Jag skulle bara skriva några rader om filmen, den var ju så bra, speciellt musiken, så jag loggade in på min blogg. Och där:

Hannes om barnböcker (13 november, 23:16):
Katja saknar dig och vara galna konversationer...kom till Amazonas!

(Ja, Amazonas,
men nej, inte nu - jag är här:)

Och jag bara kände att det här har varit en bra lördag.
(Hopplektion med Westlife - hon tycker att det är så roligt nu, den där känslan av att ha lärt någon nåt, det är stort.
Plugg - jag förstår den meteorologiska bakgrunden till de säsongsbetingade vindar som varit så viktiga för Zanzibar, monsunerna som de kallades där, men de är egentligen inte monsuner - och jag vet varför. Jag vet varför det regnar så mycket i England och varför det i princip aldrig regnar i norra Chile. Det har börjat bli kunskap för mig. Jag är nog inte så körd ändå.)

Och jag tror att jag kanske ska börja skriva igen.

- - -

Och årets första glögg. Inte att förglömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback