födelsedagar & andra trevligheter

Om råkat missa det, så var det min födelsedag igår. Jag blev väckt genom att min säng fylldes med ballonger och Natalia hoppade på mig. Sen sjöng de "Super trouper" åt mig. Tonight the super trouper lights are gonna blind me, but I won't feel blue, like I always do, cause somewhere in the crowd there's you. Så sjöng de, och pekade på mig, och öppnade en flaska mousserande och gav mig frukost på sängen. Jordgubbar! Första gången i mitt liv som jag fått jordgubbar på min födelsedag. Det artade sig mot den bästa födelsedagen någonsin. Mörkt bröd hade de också hittat. (ÄNTLIGEN! Alla dessa continental breakfasts med vitt bröd, jag spyr!)
Tre presenter fick jag. En jättejättefin bolivianitasten, den lila halvädelstenen som bara finns i Bolivia, i en silverkedja. Ett par trosor och en push-up-BH i klarröd spets, hur jag nu ska tolka det. Men den tredje presenten blir en överraskning tills jag lyckas ladda upp fotografier igen...
Jag fick bestämma helt själv vad vi skulle göra eftersom det var min födelsedag, så det blev en slappdag. Jag fixade med mina fotografier (jag har lyckats fylla min 4 GB:s USB-sticka, på en månad, det är fan inte okej) medan de andra bakade tårta och sen blev det tårtkalas med hela familjen. Både mamma och pappa lyckades få kontakt med min mobiltelefon också, det var så mysigt att få prata med dem (även om jag inte börjat sakna dem än, för att vara ärlig). Dagen avslutades med en spakväll - yoga, massage, ansiktsmasker och hårinpackningar.
Sammanfattning: Den bästa födelsedagen på flera år.

Idag har vi varit på marknaden i El Alto. Det är världens näst största loppmarknad, man skulle kunna gå där i dagar utan att se allt. Cecilia och Jonna shoppade som galningar, det visade sig vara ganska lätt att göra av med mycket pengar på mycket saker som inte kostar någonting. Själv köpte jag ett smaragdgrönt nattlinne i siden för tre kronor, och en äkta cheerleaderjacka i klargrönt för tre kronor. Den har tillhört Kristi på Belmont Jr. High. När jag har den på mig känner jag mig lite som Kristi på Belmont Jr. High. Vem vet, jag kanske byter namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback