stillheten

Ibland är det skönt att inte göra någon nytta. Jag ska vara så effektiv när jag sitter vid datorerna nuförtiden, jag betalar ju per timme, det är mejl som ska svaras på och blogginlägg som ska komponeras. Men nu är jag lite för trött (bussresan från Santa Cruz till La Paz tog sexton timmar inatt och jag hade så ohyggligt ont i magen att jag inte kunde sova speciellt mycket åt gången). Jag sitter och surfar runt på universitetens hemsidor och läser om freds- och konflikthantering, religionshistoria, biologi, jag vet inte hur jag ska kunna välja sen när jag måste, finns så mycket, filosofi vill jag ju också fortsätta med.

Och så kommer jag att tänka på Marie.
Hennes blogg har jag inte varit inne på sen jag lämnade Sverige. Så jag hittar den. Tittar på fotografierna. Förundras över hur hon lyckas förmedla ett sånt lugn, och den där enkelheten. Det är så vackert.
Men av någon anledning går det inte att kommentera på bloggar härifrån Bolivia, jag har försökt flera gånger, det bara vill sig inte. Så om du läser det här, Marie. Det fick bli ett blogginlägg istället.

Kommentarer
Postat av: m.

jag läser, katja. tack för orden:)

hjälp vilken bussresa du hade sist!

här är morgonen täckt av tjockdimma och det sista av tulpanbladen har fallit av.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback