lägesrapport

Jag sitter och lyssnar på Pang Prego! Fantastiska, underbara Pang Prego! Jag blir alldeles mjuk i kroppen av de bekanta rösterna. Skånskan. Jag skrattar rakt ut och får de andra människorna på internetkaféet att titta snett.
Jag har varit på migrationsverket idag och fått veta att jag inte kan få förlängt turistvisa eftersom man tydligen bara får vara i Bolivia nittio dagar per år, vilket jag redan överskridit med råge, så för tillfället vet jag inte riktigt hur det blir med mina kommande en och en halv månad tills mitt flyg lyfter från Lima. Förvirringen är ganska stor, men just nu gör det ingenting, för jag har Pang Prego.

Annars så har vi fortsatt med den skandinaviska matkultursutbildningen i huset på Calle 1 i Bolognia. Jag och Natalia gjorde finsk fisksoppa och svenska raggmunkar, som serverades med bacon och äppelmos. Vi har även gjort marrängswisch. Allting mycket uppskattat, uppätet i ett nafs. Själv har jag växt i alla mina byxor, som varit mer eller mindre för stora för mig sen tvåan i gymnasiet ungefär. Kanske borde jag börja springa upp och ner för gatorna här i Bolognia, för att få lite motion i alla fall. Om jag nu får stanna kvar.
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Jan Malmborg

Hej, Katja. Tack för skildringen av Macchu Picchu, det känns nästan lika bra som att vara där.

När du skriver att du ibland undrar saknar motivation att skriva vill jag bara säga att fler än du tror läser din blogg härhemma och alla säger samma sak: Fan, vad hon skriver bra. Nu senast Anders i kören, jag har ju börjat igen och vi har Sacred Concert nästa helg (Nisse är med nu).

Ditt senaste besked att du inte får stanna i Bolivia sätter förstås myror i huvet på mig. Hade du inte tagit reda på allt sånt här innan du åkte, eller är det ett missförstånd, räcker det inte om du passerar gränsen och söker visum igen etc.

Genom mitt huvud far tankar på vad du ska göra om det är sant, går det att omboka hemresan? Eller vad sägs om att chilla i Chile, där finns ju mycket att se: Atacamaöknen, Valparaiso, Chiloe, Eldslandet eller varför inte Robinson Kruse-ön Fernandez. Sånt kostar förstås mer pengar än du har men det kan vi väl lösa.



hör av dig så snart du vet mer



Farsan



d.s. Sitter just och lyssnar på Jeff Buckleys "Live at Sin-é" på Spotify, fantastisk. Han gör bland annat versioner av Dylans "Just like a woman" och Bagdad Café-låten "Calling you". p.s.

2009-04-28 @ 10:21:06
Postat av: Jan Malmborg

Hej, Katja.

Tack för skildringen av Macchu Picchu, det blir nog så nära jag någonsin kommer inkans hemliga stad.

Du skriver också att du ibland tvekar på din skrivförmåga. Vill bara säga att fler läser din blogg än du tror, alla säger: Fan vad hon skriver bra. Senast Anders på kören. Jag är ju med igen för att göra Sacred Concert nästa helg (Nisse är med).

Ditt besked att du inte kan stanna längre i Bolivia låter ju illavarslande, är det ett misstag? Du får höra av dig så fort du vet mer.

Ett alternativ till Bolivia skulle kanske vara Chile, där finns mycket: Atacamaöknen, Valparaiso, Chiloé, Eldslandet och Robinson Cruse-ön Fernandez - det kostar förstås mer, men det borde väl gå att ordna.



farsan

2009-04-28 @ 10:33:57
Postat av: Jan Malmborg

Nej, jag har inte fått Alzheimer. Det är någon slags eftersläpning på din blogg som spelar mig ett spratt. Nu lugnar jag mig, tror att du fått budskapet.



farsan

2009-04-28 @ 10:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback