byråkratin i Bolivia

Idag gick jag till migrationsverket igen, och betalade en halv förmögenhet (åtminstone i bolivianska mått mätt) för att förlänga mitt visa tills jag åker hem, så nu var det löst. Jag kommer att få leva på morötter resten av min tid här. Men om jag har tur så har jag ett sommarjobb på G, och mamma påstår att jag har skatteåterbäring att vänta också, så ett par jordgubbar kommer det förhoppningsvis kunna bli när jag kommer hem till midsommar. Även om jag kommer att ha gjort slut på hela min väl tilltagna resebudget.

Nu ska jag och Natalia försöka oss på att göra finsk vispipuuro (vispgröt) på boliviansk saft gjord på den svarta majsen. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: marja

Moi,

Kiva että sait jatkoviisumin, vaikka se maksoikin. Pidä mun rahat jos tarvit. Useimmissa maissa viisumi maksaa. Intia t ex 500 kr. EU-viisumi ulkopuolisille on kallis.

Hali

Marja

2009-04-30 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback