äntligen i ett hem - igen

Tredje gången gillt, i förmiddags kom jag äntligen fram till La Paz och blev mött av en busande Natalia. Och det första som hände när jag gick över tröskeln till huset på Calle 1 i Bolognia var att jag blev matad med en trerätters lunch och välkomnande lunchsamtal runt Natalias farmors köksbord. Det känns så skönt att vara i ett hem igen.
Jag och Natalia tillbringade eftermiddagen med att äta frukt och titta på Australia. En storslagen film, i den meningen att den siktar högt och målar upp allting stort. Dramatik och naturromantik. Inte det bästa jag sett, men mycket passande för min avslagna sinnesstämning denna onsdag. Och Nicole Kidman är det ju aldrig fel att tillbringa tre timmar åt att titta på.

Jag är medveten om att det finns stora luckor i min Cusco-rapportering, och egentligen var ju min tanke att inte skriva något alls därifrån och sen göra allting ordentligt i kronologisk ordning när jag kom tillbaka till La Paz och hade bra med tid. Men saker blir sällan som man har planerat dem här i Sydamerikatt, det är något som jag har lärt mig. Så det får bli ungefär som sist - Cusco-inläggen kommer att dyka upp här efterhand som jag skrivit dem. Jag har ju inga som helst planer nu för två månader framöver.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hahahaha din Nicole Kidman böjning är alltför rolig!

2009-04-28 @ 15:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback