företagsparty och drömmar

Ikväll har jag varit på höstfest med Manpower Student. Det var middag med tillhörande kallprat, föreläsning om den föränderliga arbetsmarknaden och seminarium om att skriva ett vinnande CV, personligt brev och att sen kunna presentera sig själv bra på en intervju. Och det kanske inte låter så fantastiskt, men gud vad inspirerad jag blev. Jag vill bara ut där och söka jobb! Jag är nästan lite besviken över att jag redan har jobb och inte kommer att få anledning att använda mina nya kunskaper förrän om nästan ett år.

Inatt drömde jag att jag var i USA och gav blod. Blodcentralen var närmast kafkaisk, som tagen ur Processen. Och jag minns att jag tänkte att fan vad dum jag är, nu kommer jag ju inte kunna ge blod i Sverige på flera månader.
När jag kom hem från jobbet idag hade jag fått min kallelse från Södertappen. Blodgivningar i drömmar räknas tydligen inte.
Jag har tänkt dra dit på lördag. Häng gärna på, om du har lust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback