det där med kärleken

Jag tror inte på kärleken.
Jag tror inte på kärleken för att män är idioter.
Män är idioter när de är just män, inte när de är människor. Män är idioter när de spelar rollen som personer av manligt kön som man förälskar sig i.
Det är männen som är idioter när jag skriver att de är idioter, eftersom det är män som jag förälskar mig i. Om jag inte vore jag, skulle jag lika gärna kunna skriva att det är kvinnorna som är idioter, jag är helt övertygad om att även kvinnor är idioter, kanske inte på riktigt samma sätt, men likväl. Men som det är nu ser jag inte de sidorna av kvinnor, så jag vet inte.
Jag vet att det är fel, dra alla över en kam och dö - vi lever i individualitetens tid. Men ibland är det bara skönt att inte.
Jag tror inte på kärleken.

Inatt drömde jag att jag hade sex med Lina, min gamla dagisbästis som jag inte träffat på minst tio år. Betyder det att jag missförstått allting, att jag letat i fel läger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback