nydiskat porslin

Lukten av nydiskat porslin. När man precis öppnat diskmaskinen och den där subtila doftpusten av ånga och renhet slår emot en. Jag älskar den.
Vi har ingen diskmaskin hemma, jag har ingen erfarenhet, men på jobbet är det min uppgift att ladda och tömma diskmaskinerna efter lunch, så jag har fått lära mig. För de högutbildade ekonomi-, IT- och personalvetarmänniskorna och vilka andra utbildningar de nu kan ha på kontoret, de vet självklart inte hur man gör. Det är alldeles för avancerat för deras upptagna huvuden att ens sätta in en kopp i diskmaskinen istället för att bara lämna dem i högar på diskbänken.
Men jag har inget emot att ta på mig detta ansvar. Jag älskar doften av nydiskat porslin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback