bokfrossa

Igår läste jag ut tegelstenen som jag tragglat med i två veckor, så när jag slutat jobbet idag kunde jag inte låta bli att ramla in på Hornstulls bibliotek. Och alltså, egentligen borde jag portas från alla bibliotek i stan, jag gick därifrån med fyra böcker i ryggsäcken, men eftersom de inte hade den bok som jag egentligen letade efter, åkte jag direkt vidare till Skarpnäcks bibliotek och lånade två böcker till. När ska jag ha tid att läsa alla dessa böcker? Jag kan helt enkelt inte hålla fingrarna i styr.

En av böckerna jag lånade var Amanda Svenssons Hey Dolly. Den kom ut tidigare i år, Amanda Svensson är ett år äldre än mig. Det ger mig ångest. Jag är inte generös. Jag försöker verkligen, jag vill, men jag kan inte. Jag kan inte låta bli att vända allting mot mig själv. Jag har svårt att läsa unga debutanter. Hey Dolly togs emot med öppna armar av hela Sverige.
Själv bearbetar jag text. Ena stunden är jag euforisk, orden strömmar ur mig, nästa kilar sig tvivlet fast i mina tankar och allting känns bara fel. Jag vill bara gömma mig.
Men jag ska kämpa emot. Om det är något jag kan, så är det att utmana mig själv. Jag ska sätta mig ner och läsa Hey Dolly från pärm till pärm och jag ska njuta hela läsningen igenom. Jag ska inte vara avundsjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback