konstiga språk

Jag jobbar på ett fik som ägs av en libanesiska och de andra som jobbar åt henne är också libaneser. Jag är den enda som inte förstår libanesiska. Och det är så roligt att lyssna på när de pratar libanesiska. Det är ett ganska hårt språk. Det låter som om de bråkar hela tiden. Men det kan de ju inte göra. Det bara låter som det för en timid, mesig sverigefinsk.
Ibland undrar jag hur svenska och finska låter för någon som inte förstår det. Jag har hört att svenskar ska låta som om de sjunger, det har med de konstiga betoningarna att göra. Men jag har svårt att förstå hur det kan låta som sång. Folk brukar skratta när jag pratar finska. Att finska låter konstigt kan jag förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback