tårar över soffliggare

Jag lyssnade på Ekot medan jag lagade mat. De rapporterade från demokraternas primärval i Texas. De intervjuade en universitetsstudent som sa att det bästa med Obamas kampanj är att det fått unga människor att prata politik. Att det är alldeles för få som utnyttjar sin rösträtt i USA idag. Att om fler röstade så skulle det vara mycket svårare för politikerna att köra över befolkningen. Hans ord satte ett tryck över mina lungor. Jag blev gråtfärdig. När jag lyssnade på radionyheterna, när de pratade om demokrati!
Jag menar, jag förstår om man börjar gråta av en sorglig film - eller snarare, det gör jag också, hela tiden. Men av prat om bristande demokrati, medvetenhet och valdeltagande i USA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback