manglare III

Min karriär som manglare blev inte lång. Jag sa upp mig igår. Jag har fått ett annat jobb. Mina fötter och knän gör fortfarande ont, trots att jag sovit i tio timmar i natt. Jag är nog inte så tuff som jag trodde att jag var. Men nu har jag i alla fall testat. Ingen kan beskylla mig för att inte testa nya grejer.

Så nu har jag sommarlov tills det nya jobbet börjar i juli. Jag har suttit här i sängen i två timmar med öppet fönster och lyssnat på fågelsången utanför fönstret, samtidigt som jag gjort alla de där småsakerna på datorn som jag inte har haft ork och tid till under de senaste två månaderna. Nu har jag tid att komma ikapp.
Sen ska jag hitta lite frukost och sätta mig i vårt lusthus och äta. Och sen, mitt herrskap, ska jag försöka komma på något lägligt att göra denna fredagen den sjätte juni, Svea rikes nationaldag. Det lutar mot att jag ska försöka hitta någon att åka och bada med - vad passar inte bättre för att fira nationaldagen än att ta årets första dopp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback