hemlängtan?

Jag googlade på muslimska hattar och hamnade på en dansk kvinnas blogg. Hon jobbar i Dar es Salaam, försöker lära sig swahili, fotar glada barn på Zanzibar. Inget speciellt egentligen. Men det gör ont. Det är ett stort hål i mig som värker. Varför blir det så? Jag har inte varit i Afrika sen mamma flyttade från Tanzania 2001. Jag bodde där ett år. Gjorde min första resa till Zimbabwe när jag var fem. Någon månad, ett par gånger, Sydafrika, Botswana, Kenya, Madagaskar. Det är egentligen inte så många dagar av mitt liv som jag tillbringat där, i östra och södra Afrika. Och ändå blir det en sån chock varje gång. När jag läser tidningen eller ser på tv, och något därifrån dyker upp. Vad är det jag drabbas av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback