förseningar och otur

Dagen började med att jag glömde min frukostmacka på köksbordet när jag gick hemifrån. Sen kom inte bussen. Den dök bara inte upp. Strejken är över nu, min buss åkte förbi fast åt andra hållet så den borde verkligen ha kommit. Men det gjorde den inte. Så jag fick springa till tunnelbanan och hinna med pendeltåget som går efter det som jag brukar ta. Kvart i åtta ringer de från återvinningsstationen och säger att vi är här nu för att hämta kärlen med metallskrot som du ringde om i tisdags. De borde inte ha kommit förrän efter åtta, för det är då jag börjar jobba, men om jag hade hunnit med rätt pendel hade jag varit där för att ta emot dem. Jag sa åt dem att be vakten om hjälp istället. Och när jag kom fram till jobbet, tre minuter över åtta, hade jag precis missat posten och vakten sa, smått irriterat, att de bara hittat ett kärl metallskrot eftersom jag ställt det andra vid sidanom och det känns ju så jävla typiskt. Att ALLTING ska hända den dagen som 181:an som ska gå från Skarpnäcks allé 07:05 bestämmer sig för att inte komma. Ibland HATAR jag SL.


(Fast för det mesta inte, egentligen tycker jag ju mycket om att åka kollektivtrafik.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback