en dag på jobbet III

Idag är det min näst sista dag på jobbet. Jag har bara en värkande väckning klockan tjugo över sex kvar. I tre veckor sov jag jättebra, somnade direkt när jag la mig i sängen och hade inte så stora problem med att komma upp på morgonen. Men nu, den senaste veckan, har jag inte kunnat somna och när jag väl somnat har jag drömt så störda saker att jag vaknat och inte kunnat somna om. Jag tror att det är för att det är så varmt. Och för att jag plötsligt har blivit så uppspelt över saker. Mina små projektidéer har börjat ploppa upp i huvudet igen. Plötsligt känns vakentiden så otroligt mycket mer spännande än sovtiden. Inte för att jag tidigare tyckt att det varit tråkigt att vara vaken, men jag har haft en känsla av apati över mig. Jag har inte brytt mig så mycket. Men nu, gud, jag vill inte gå och lägga mig, så många idéer krälar på varandra och skriker efter uppmärksamhet i mitt huvud. Livet känns spännande igen.
Nackdelen är att jag inte kan sova. Jag ligger och utvecklar mina idéer istället. Så semestern kommer ganska lägligt faktiskt. Snart är tiden min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback