fix och trix

Jag fortsätter på gårdagens spår och städar. Mitt rum har varit ett ständigt projekt ända sen mamma kom hem från Tanzania, vilket var sju och ett halvt år sen, men nu börjar jag äntligen se ett slut någonstans långt bort vid horisonten. Så jag fixar och donar. Har hela morgonen lyssnat på Chopins nocturner och sonater, för att nu gå över till Beethovens nionde symfoni, jag gör allting förutom att plugga. Vilket jag kanske borde, med tanke på att jag har tenta imorgon. Men, jag känner mig lite övermättad, det känns som att jag kan det åtminstone såpass bra att jag kommer att få godkänt. Och mer behöver jag inte. Bäst-i-klassen-Katja har flugit sin kos, kanske för gott.
Nuförtiden är jag fix-och-trix-Katja. Projektet jag för stunden håller på med är att vika papper till vykortsstorlek, för att kunna göra mitt biominnesalbum. Jag sparar nämligen alla biobiljetter för filmer jag tyckt om. Har gjort det ända sen jag var fjorton ungefär. Först hade jag dem uppsatta på min anslagstavla, men efter ett tag insåg jag att det fick dem att blekna, och det vill jag ju inte, så nu ligger de i en låda till ingen nytta. Men jag har också ett litet sött album i dalmatinerfläckig päls som jag fått nån gång och inte använder för något speciellt just för tillfället. Så jag ska alltså sammanföra dalmatineralbumet och biobiljetterna och göra ett biominnesalbum. Pyssel och organisering, mina två favoritsysselsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback