vikarie

Det blev ingen fyradagarashelg. Jag låg i sängen, hade bara inte fått för mig att gå upp än, och såg på årets sista Grey's Anatomy-avsnitt (varför tar serierna julledigt för? Nu kommer jag inte få gråta och skratta med Meredith, Izzie och Cristina på ett helt halvår, säsongen sätter inte igång igen förrän jag har åkt iväg till Bolivia). Och så ringde telefonen. Tio minuter senare satt jag på tunnelbanan på väg till jobbet för att byta av den ordienarie receptionisten, som blivit sjuk, efter lunch.
Och nu sitter jag här. Fredag eftermiddag. Tjänar tre dagars mat och upphälle i Bolivia. En bemanningsföretagsanställds vardag.

 

- - -

 

Men baka gjorde jag i alla fall. En tårtbotten till ett nytt tårtrecept jag hittat, och så mina ekologiska och rättvisemärkta cookies. Nu ska jag se på Pushing Daisies och äta överbliven deg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback