stickning är mitt liv

Jag ska långsamt, plagg för plagg, ersätta min garderob med egenstickat. Inte för att jag tycker sådär extremt mycket om stickade kläder, men för att jag tycker att det är så ohälsosamt tråkigt att gå i affärer (klädaffärer, märk väl, inte alla affärer, bokaffärer älskar jag att gå i) och för att jag behöver ha något att sticka på, jämnt, man vet aldrig när distraktionsbehovet kommer att flamma upp.
Jag har gjort halsdukar, mössor, vantar och strumpor. En pulloverväst i engelsk skoluniformstil har jag åstadkommit. Och nu har jag även stickat en klänning.



Kommentarer
Postat av: m.

snyggt!

Postat av: Katja

å, tack Marie!

2008-12-09 @ 16:20:31
URL: http://katjaelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback