sjölinismer II

Och han har så underbara teorier:

Jag hade satt prestige i att aldrig uppmärksamma bröst. Det var därför min felhörning drabbade mig så hårt: något var förändrat i mig. Jag insåg att jag för första gången kände ett slags värme inombords vid tanken på en kvinnas överkropp. Annars har jag alltid föraktat män som tänt på bröst. Det är inte sexualitet, det är incest, en förlängning av modersymbiosen, ett förtryckarmönster. Män som tänder på bröst bär oftare på inställningen att kvinnan ska domineras. De söker sin mor i vartenda skjut och kan därför aldrig se kvinnan som en egen individ; liggens ansikten blir bara som en filmduk för deras projektioner av modern. Vi som tänder på stjärtar håller driften ren från våra mödrar. Vår mjölksträng blev tidigt avkapad och vi vet att människan är ett djur; förväxlar henne inte med gudinnor. Ofta är vi pessimister. Ju längre någon har ammats som spädbarn, desto mer bröstfixerad blir han. Särskilt hos min generation, den som aldrig växte upp eftersom socialdemokratin kastade pengar över oss när vi var små, får detta sjukliga följder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback