festhelg

Man skulle kunna säga att de gångna dagarna har varit ett praktexemplar av En Bra Helg. Inte för att min helg är slut än (hoppas jag, man vet aldrig som bemanningsföretagsanställd), men imorgon har jag inga sådär extremt spännande planer.

Igår hade Natalia sin avskedsfest. Jag kan nog lugnt säga att den utmynnade i årets fest - åtminstone för mig. Jag dansade (mest av alla), fotograferade (mest av alla, 520 foton hann det bli innan batteriet dog), spelade in små meddelanden åt Natalia från alla hennes gäster som hon ska få med sig till Bolivia, pratade (med nästan alla) och hann till och med sjunga finska nationalsången två gånger (det var ju finska självständighetsdagen - sjätte december). Oslagbart.
På tunnelbanan hem stötte jag ihop med William, en av mina spanskaklasskamrater. En annan såndär grej som kan liva upp nattliga tunnelbaneturer.
Jag gick hemifrån på lördag kväll halv sex. Jag kom hem tjugo över fem på söndag morgon. Årets längsta fest blev det också.

I övrigt så har jag bakat två tårtor, precis som jag bestämde mig för att göra, och dessutom två satser cookies. Båda tårtorna blev mycket uppskattade, den ena på Natalias fest och den andra på mammas födelsedagsfika idag. Så nu har jag ytterligare två recept att lägga till min konditorsrepertoar.
Att sen avsluta söndagen med en lugn, stearinljusbelyst tårtbjudning till mammas ära med pappa, skarpnäckstanterna (mammas crew) och Agnes - det går liksom inte att avrunda en helg på ett bättre sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback