och till sist, semester

Första semesterdagen, och jag vaknar med ont i halsen. Vackert, riktigt vackert. Men sen gick jag över till vår föredetta grannfamilj som jag känt så länge som jag kan minnas, de hade varit i Finland och paddlat kajak med mamma och hade lite prylar med sig från henne till mig och jag skulle ju bara hämta dem, men det slutade med att jag satt i deras kök i två timmar och blev bjuden på lunch och pratade om allt möjligt. Så blir det alltid när jag kommer hem till dem. Det är så trevligt, att det bara tre gårdar bort finns ett köksbord där jag alltid är välkommen. Om min tysta trea skulle bli för ensam.
Och sen åkte jag till Lisas kattvaktslägenhet och fick sjunga vaggvisor åt Selma, nio månader gammal, medan mamma Ida var tvungen att röra på benen.
En mysig dag blev det till slut. Men jag har fortfarande ont i halsen.

Men jag hann med en hel del på jobbet. På fyra veckor hann jag läsa nästan sex böcker och skriva en novell. Det är något väldigt förlösande över att lyckas skriva en hel novell. Jag blir så nöjd med mig själv. Sen jag blev klar med mitt lilla projekt tidigare i våras har jag inte kunnat skriva alls. Och så får jag ett vaktmästarvikariat och har plötligt tjugofem sidor färdigskriven novell i anteckningsblocket. Det känns alldeles fantastiskt.
Jag ska väl skriva in den på datorn imorgon, och kanske lägga upp den någonstans. Om det finns något intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback