musikalitet

Om man går in i mitt rum skulle man kunna tro att jag är värsta musikaliska underbarnet. Jag har ett piano. (Egentligen äger jag två - det andra står i mitt gamla rum hos pappa.) På bokhyllan ligger en gitarr. Och i bokhyllan ligger en blockflöjt. Dessutom ligger det notblad och körpartiturer spridda lite varstans i rummet.
Det märkte jag nu, när jag höll på att sommarstäda i mitt rum. Man skulle kunna tro att jag kan spela musik, på riktigt.
Men det är ju inte riktigt så det ligger till. Jag kan läsa noter, det är i princip allt. Och en gång när jag skulle provsjunga för en kör sa körledaren att jag inte var musikalisk, att ha en vacker sångröst inte är en garanti för att kunna sjunga och att det bara var att acceptera.
Så alla de där instrumenten, de är bara ett enda stort självbedrägeri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback