teknikens under

Jag har precis suttit i en kvart och pratat med Sandra över Skype. Sandra är i Thailand, Sandra åkte för en månad sen och kommer inte hem förrän till midsommar. Men jag satt skönt tillbakalutad på min säng med headsetet på mig och hennes röst fyllde mitt huvud. Inget krångel, bara gratis, från min dator i Skarpnäck över halva jordklotet till Sandras i Thailand. Det lenade. Att världen inte är så stor ändå. Jag pratade med Sandra och Jonatan skickar iväg ett par ord titt som tätt över chatten, båda från Thailand. Häromdagen fick jag ett mejl med "kramar i massor" från Bolivia. På min födelsedag fick jag SMS från Paris. Och häromveckan låg ett brev från Australien på min dörrmatta.
Jag må känna mig ensam denna kväll, med halva vänkretsen spridd för vinden ut i världen. Men de gör sig ständigt påminda. Världen är inte så stor.

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Vad heter Sandra på Skype?

Postat av: Katja

hennes användarnamn är sandradahlback

2008-04-04 @ 11:37:45
URL: http://katjaelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback