ingen annanstans än här

Sol i flera dagar nu. Träden på min gård har börjat slå ut, inte det rosa framför mitt fönster än, men små vita blommor tittar fram överallt på grenarna och det pirrar i hela kroppen. Jag la mig på en gräsmatta mellan Skarpnäck och Bagarmossen idag och läste - om fri vilja, om mördaren Grenouille och om dykturer i Thailand och Australien. För jag fick ett brev idag. Från Thailand. Människor är bortresta och jag saknar dem, men jag vill inte längre bort, till där de är istället, vill inte sjunka in i bilderna de lägger upp. Nu vill jag bara vara här. I den stockholmska våren. Precis innan bladen slår ut, med vitsippor i backen och hoppfulla löften i brisen. Något bättre finns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback