natten och det vidöppna hjärtat

Det är en såndär natt. Sen, musiken, av ett slag som jag brukade ha som femton, sexton. Rätt ofta. Nästan aldrig på senare år. Jag har haft för mycket i huvudet, inte hittat lugnet.
Men nu sitter jag här på min säng och känner hur konturerna håller på att lösas upp. Jag har hela världen för mina fötter. Det är magiskt. Jag vill skriva. Jag vill förälska mig... - Jag är förälskad, men för tillfället utan något speciellt mål. Jag vill hålla kvar i den här stunden, i den här stämningen, jag vill inte sova, förlora, glömma.
Men det kommer att komma fler nätter. Det kommer att komma ny vacker musik. Det kommer att komma nya människor, de flesta gamla har jag fortfarande kvar imorgon. Det här är ingen sista chans. Det är inget slut.

Men kanske är det en början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback