jakten efter Hösten

nypon

Jag gick på jakt efter hösten med min kamera. Jag fann den inte. Den syns inte än. Det är mest en känsla i luften, kylan och dofterna av multnande löv. De flesta träd är fortfarande fulla av gröna löv.
Jag tycker om hösten. Jag tycker om sommaren också. Och våren. Och vintern. Jag kan inte säga att jag alltid tycker mest om hösten. Men just nu, när den precis stigit in i mitt liv, då älskar jag den mest. Färgerna som är påväg. Förändringen som känns i luften. Och allra mest älskar jag dofterna. Jag älskar doften av höst.

Kommentarer
Postat av: m.

och det bästa är att man inte tröttnar. hur irriterande lång den där vintern kan vara så är det ändå något när den första snön faller.
eller som den där första känslan av hösten.
det är tur att man kan glömma och upptäcka igen.
tänk så tråkigt allt skulle vara annars.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback