"klipp dig och skaffa dig ett jobb"

Nu har jag blivit kallad till mitt livs första arbetsintervju. Jag är försträckligt nervös, jag kommer att göra bort mig, jag vet det, jag är så jävla bra på att snacka en massa skit. När jag är nervös går min mun i ett och allt är bara idioti. Men jag ska inte tappa hoppet. Jag ska infinna mig på Fridhemsplan klockan tre och vara mitt allra charmigaste jag. Typ.

Och helt plötsligt, efter samtalet om jobbintervjun, fick jag till sist ändan ut vagnen och skickade ett meddelande till min moster frisören som är den enda som får klippa mitt hår men som jag inte vågat kontakta för att jag vet att hon har så mycket att göra. Så jag har inte klippt mig på nästan ett helt år. Och det syns. Men nu när jag har blivit kallad till en jobbintervju och kanske till och med blir en förvärvsarbetande medborgare, då måste jag ju bara klippa mig. Jag lyder rådet Klipp dig och skaffa dig ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback