ge blod

Det blev en jävla rusning med att skriva kommentarer till mitt senaste inlägg - hela tre stycken. Så många tror jag inte att jag någonsin fått på ett och samma inlägg förut. Och av totalt främmande människor dessutom! Det visar att det finns ett intresse...

Och nu vill jag tydliggöra: ALLA  som kan borde ge blod. Det är en stor brist på blodgivare - bara i Stockholm behövs det ungefär 20 000 nya givare. Det tar max en timme och sen en viss matthet resten av dagen. Och då har man på ett mycket konkret sätt lyckats rädda liv.
Dessutom har jag hört att det är nyttigt att tappa sig själv på lite blod då och då - att bli av med gamla blodceller. Och på bara några veckor har kroppen hunnit producera nya.
Sen tycker ju jag att blodcentralen är en av de mysigaste platser som finns. Att ligga på britsen och se på människorna, och sen sitta i väntrummet och fika. Jag blir alltid så lugn. Men det är ju bara min högst personliga åsikt.

Så, GE BLOD!
Anmäl dig.

Kommentarer
Postat av: Linus

Jag gav blod en gång i tiden. EFter ett tag fick jag inte komma tillbaka; de hade funnit spår av THC...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback