det är i såna stunder jag känner att jag lever

Igår var jag på Punkt Medis. Där hittade jag en söt liten, alldeles underbar bok. Hälften av den bestod av svarta sidor. Helt svarta, utan någonting alls på. Resten av den bestod av svartvita fotografier på betongbyggnader och gator. Det svartvita kan vara så effektivt, så snyggt.
Och texter som jag alldeles förälskade mig i.

"KICKAR
Jag är en kicksökare. Det har jag alltid varit. Jag har provat det mesta, men ingenting slår känslan av att kasta sig in i en diskussion utan att ha en aning om vad man pratar om.
Den kittlande förnimmelsen när man börjar snärja in sig i sina egna argument, suget i magen när man hör sig själv försvara sina ogenomtänkta åsikter. Och så efteråt - det där magiska ögonblicket när man möts av tystand och stirrande, skeptiska blickar. Det är i såna stunder jag känner att jag lever."

Författarens namn var Tomas Kindenberg och boken hette Kan du inte bara vara pinsamt tyst.

Kommentarer
Postat av: ebba

Var med i tävlingen på min blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback