väggkonst

piano

Det känns tryggt, på något sätt, att ha Sandra där på pianot. Hennes blick som säger åt mig att sluta oja mig. Det kommer ju faktiskt bli bra ändå. Och mormor på väggen som alltid sa åt mig att bara göra sånt jag verkligen brinner för, för annars är det ingen mening med det. Och farmor, fina farmor, som beundrade allt jag gjorde, oavsett vad det var. Det är lugnande med Kosterklippor på väggen. Imagine i Strawberry Fields, Central Park. Bokbrännartorget i Berlin. Magelungen.
Jag tror att väggar är viktiga. Hur man klär dem. Om jag kan somna, sover jag alltid bra i mitt rum. Jag känner mig trygg. Jag tycker om mitt rum. Speciellt såhär års, med en djungel av rosa blommor utanför fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback