undanhållande av information

Dethär är ju helt värdelöst. Jag var helt spidad igår kväll, det bara sprutade ord och jag lydde blint, skrev och skrev och sen kunde jag inte sova. Jag var alldeles för upp i varv. När väckarklockan ringde klockan åtta drog jag mig tappert upp ur sängen och satte på radion för att vakna. Och när jag kom till skolan, så var det ingen lektion! Engelskan var inställd för att ettorna hade nationellt prov i matte. Det bestämdes förra veckan, men då hade jag inga lektioner. Well well, jag var åtminstone inte ensam. Minst halva klassen delade mitt öde.
Okej, tänkte jag, vi har i alla fall religion snart, och jag blev sittande utanför klassrummet. Men NEJ, vid elva när lektionerna egentligen borde ha börjat igen efter det nationella provet, kom Siri med hälsningar från Krister att religionen är helt inställd, den också. Jahapp. Najs. Jag hade kunnat sova till elva, minst. Det hade jag verkligen behövt. Istället har jag gått runt på skolan, lånat två nya böcker i biblioteket, ätit lång lunch med Jenny och inte gjort något skolarbete alls. Vilket förmiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback