ingmannijätski

Dagens utflykt blev till Hemköp i Sköndal. Från min dörr till Hemköps dörr är det 1029 steg, för att vara exakt. Och nej, jag har inte någon stegräknare...
Men det gör det inte lättare att komma på vad man ska äta till middag imorgon bara för att utbudet är större. Det gör en snarare bara ännu mer velig. Det slutade med att jag gick därifrån med lite fryst spenat, haricot vertes, humus och glass. Inget vidare middagsmaterial, va? När det kommer till vardagsmat, har jag noll fantasi.
Det var ju egentligen glassen jag gått till Hemköp för att köpa. Jag bara kände alldeles förskräckligt mycket för att äta finglass rätt ur ett såntdär runt, avlångt paket. Sådär som de gör i amerikanska serier när pojkvännen gjort slut. Ja, jag har ju ingen pojkvän som kunnat göra slut, men ändå. Och Coop Nära är faktiskt rätt pissigt, när det gäller glassutbud. I glassdisken föll mina ögon direkt på ett rosa litet paket. Ingman Tofuline gold Mansikka. En finsk glass! Den var jag ju bara tvungen att köpa. Det var först på vägen hem som jag fattade att den var maidoton, 100% kasviperäinen & kolesteroliton. (För er  vars finska är lite svag, betyder det att den inte innehåller varken mjölk eller kolesterol, och att den är 100% vegetabilisk.) Det fettsnåla, kolesterolfria motverkar iförsej syftet lite, vilket var att svulla, men det gör inte så mycket. Tofuglass kan faktiskt vara riktigt god. Speciellt om den innehåller finska jordgubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback