det där med att jonglera har aldrig varit min grej

Jag vet inte vad jag håller på med. Jag kan inte säga nej. Varken åt mig själv eller andra. Under den gångna veckan har jag splittrat min tid på ännu ett par internethål. I tidernas begynnelse (alltså när jag var tolv) skaffade jag Lunarstorm. Den användaren finns antagligen inte längre. Sen många år har jag istället Helgon för att hålla kontakt med folk och skriva lite sporadiskt i dagboken. Ungefär samtidigt som i Helgon, gick jag med i Sockerdricka för att lägga upp mina texter. Numera är jag inte så aktiv där längre, men jag loggar in ibland för att läsa bekantas texter. Numera lägger jag upp mina texter på Salka och Färdlektyr. Sen är det ju alla fotografier som ska läggas upp - till det använder jag Bilddagboken och så Flickr. Musiken - Last.fm. Och så bloggen förstås...
Som om inte alla dessa redan vore nog, så fick jag efter Siesta! för mig att jag skulle gå med i MySpace för att kunna tacka alla underbara artister som spelade där, skicka gästboksinlägg och grejer. Men sen kändes det lite pinsamt, för min sida är ju helt tom och om de skulle gå in där och nej, för pinsamt. Så jag kom av mig. Och så nu i förrgår, Rikke och Jennifer hade för länge sen skickat inbjudningar åt mig och sen när Sandra sa att jag MÅSTE gå med, så gjorde jag till slut det. I Facebook alltså. Och det är faktiskt kul. Jag tror att jag hittat lite folk från Tanzania. Människor splittrade över hela världen.
Men hur ska jag kunna ha koll på allt det här? Jag är galen. Det blir ... tio ställen att kolla in mer eller mindre regelbundet. Varför gör jag såhär mot mig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback