spänningen

Det är ytterst grått ute. Och jag måste medge att jag är smått uttråkad. Jag behöver lite spänning i tillvaron. Jag vaknade halv ett utan anledning (jag gick och la mig i tid igår faktiskt, för ovanlighetens skull) och när jag någon timme senare kom på att det kanske var dags att äta nåt, så fanns det inga rester i kylskåpet. När det inte finns några rester i kylskåpet lagar jag för det mesta potatissallad - alltså kokt potatis och det som råkar finnas hemma. Idag fanns det: isbergssallad, avokado, mozzarella, haloumi, salt och olivolja. Mycket olivolja. När andra dränker maten i ketchup, då dränker jag den i olivolja. Igår åt vi sushi, och mina cocospalmspinnar från Vietnam låg på diskbänken och så tänkte jag: Spänning. Att äta potatissallad med pinnar kan göra måltiden till något riktigt spännande. Och jag är rätt bra på det också, jag lärde mig äta med pinnar i Vietnam och det är ju mycket roligare än att äta med kniv och gaffel. Så nu sitter jag här och äter potatissallad med pinnar. Ikväll ska jag gå på bio med mamma. Hon bjuder.

(Varför jag vill ha spänning förstår jag inte riktigt. Jag borde vara tacksam över att det lugnat ner sig, all dramatiken från tidigare i år. Men jag är väl aldrig nöjd.)


geisha
Jag har haft mina cocospinnar i håret också,
spexfotot i nian. Det var tider det...

Kommentarer
Postat av: marie

jag vet. det är sånna där småsaker som är bäst.(jag brukar dricka vatten med sugrör ibland bara för att det är samma sak som annars men ändå helt olika. tack för brev! nu nu har jag fått internet, idag. och jag har ingen aning om varför all text blir understruken..hm.

2007-03-02 @ 23:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback