igår, innan jag släckte lampan

Inatt drömde jag att jag och Hannah var sams, allting glömt och förlåtet. Det var som förut igen. Det var det vackraste jag drömt på länge.

* * *

Ibland överväldigas jag av en känsla av äventyr. Jag sitter, en till synes helt vanlig kväll, framför TV:n med min stickning i knät och plötsligt känns livet så otroligt spännande. En känsla av oövervinnerlighet. Jag har ingen speciell anledning att känna så, skolan är i sin jobbigaste period, mitt i slutspurten, och dagen har varit mulen och förälskelserna skjuter iväg i alldeles fel riktningar. Jag ska söka till två utbildningar jag inte kommer komma in på och stickningen har gett mig någon sorts tennisarmbåge, fast i tummen. Och ändå ter sig livet som ett enda stort äventyr.

Kommentarer
Postat av: m.


du vet ju inte om du kommer komma in eller inte,
jag trodde själv inte att jag skulle komma in där jag går nu, så jag kanske inte ska säga något då jag har ett lika pessimistisk tänkande..
tror att det är ett slags försvar?

2007-03-23 @ 07:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback