fotografi A

Jag pratade med tre lärare idag om mina planer att söka till folkhögskola till i höst och frågade om de ville vara mina referenser. Alla tyckte det lät så bra. En av lärarna jag pratade med var Richard, min fotolärare. Han började prata om hur bra Nordens fotoskola ska vara och att han gärna hjälper mig att välja foton till fotoprover. Och så sa han att han tror att jag har en chans att komma in. ÅH! Det gjorde mig så glad, jag gick som på moln resten av eftermiddagen (eller åtminstone tills litterär gestaltning fick mig att sega ihop helt, som vanligt). Då gjorde det inget att Hans sagt att det är kört med att få MVG i projektarbete för mig och att jag knappt fått en blund på hela natten. Jag tycker om Richard. Han är lite sådär disträ och går in alldeles för mycket i saker, precis som jag ibland. Jag tror jag förstår honom. Och han är precis lika nördigt fascinerad av vinklar och utsnitt som jag. Foto A är det bästa i hela trean.

Efter skolan fick jag ett infall och drog med mig Sandra på en skoaffärsrunda. Det slutade med att vi köpte ett par skor var. Mina var svarta högklackade med rosett - perfekt till vår skiva. Det känns konstigt, men den närmar sig verkligen med stormsteg. Det är stört. Jag ska ta studenten. Helt stört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback