ett försök till litterär gestaltning V

Vi hade poetry slam idag på litterär gestaltning. Alla fick läsa upp en av sina dikter. Det spädde bara på min frustration från tidigare då våra forumspelsförhandlingar strandat för att "Indien är ena riktiga åsnor" (=EU och USA vägrar inse att det faktiskt är upp till dem att få till ett världssamarbete. De har lite pengar att förlora, Indien och resten av världen en redan undernärd befolkning som kommer få det ännu värre med patenter, jordbrukssubventioner, investeringsavtal... jag skulle kunna hålla på i evigheter, men nu är förhandlingarna strandsatta och vår geografilärare Eva kom fram till mig och Sandra efteråt och sa att det var starkt av oss att vägra skriva under, och att det var självklart att vi gjorde som vi gjorde för Indien skulle inte tjäna ett piss på avtalet. Ja, ehrm, som sagt, tjata på i evigheter... Det var bara en lek, på låtsas, men vi gick verkligen in i det, hela klassen, och jag måste säga att det åtminstone inte lämnade mig oberörd). Trots att flera av dikterna var riktigt bra och Amandas uppläsning verkligen hade passat på en riktig poetry slam, så var formen så äcklig och bara ... nej. Nog. Låt bilden säga mer än tusen ord. Dethär gör måndagseftermiddagar 14:30-16:00 med mig:

s?
Typ galen säl, om ni försår vad jag menar...

Kommentarer
Postat av: Sandra

"Dethär gör måndagseftermiddagar 14:30-16:00 med mig:
...
Typ galen säl, om ni försår vad jag menar..."

Och det är det jag är så förtjust i.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback