studentpresent II

apelsinpress 1

Av Kirke och hennes mamma Mirja fick jag en apelsinpress, en snygg som inte passar gömd längst in i skåpet. Jag satt i lusthuset i den svaga sommarbrisen och kvällssolen och premiärdrack färskpressad apelsinjuice.
Mirja är en såndär människa som man bara måste tycka om. Hon gör inte så mycket väsen av sig, men sakerna hon gör visar vilken varm människa hon är. Hon skriver dikter, när jag var arton fick jag en, i studentpresent fick jag en annan. På finska, såklart, det är ingen mening med att översätta. Och till apelsinpressen fick jag en skokartong med fem apelsiner och en citron. Mirja sa:
- För att ditt liv mest ska bestå av sol, men det måste även finnas inslag av annat, inte lika glatt. Därav citronen.

apelsiner

Jag fick så många klokheter och visdomar i studentpresent, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta mig till alla. Eller hur jag lyckats samla så många kloka människor runtomkring mig.

apelsinpress 2

Kommentarer
Postat av: felicia

vad roligt:D

Postat av: m.

vilka härliga bilder med apelsinerna:)

2007-06-10 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback