studenten...

Varför ska det byggas upp så mycket kring studenten? Jag vill inte ta studenten. Jag vill gå och lägga mig och vakna på lördag morgon, tidigt, och gå på en lång gryningspromenad. Jag vill hoppa över dagen som enligt Anna M, Sofia K, Annelie, var den lyckligaste i deras liv. Jag vill inte gå upp i ottan och dricka champagne, jag tycker inte om champagne, jag vill inte få mina betyg, jag kommer bara bli besviken. Jag vill inte stå på nåt flak och bli nersprutad av öl. Jag vill inte svara på släktens frågor om framtid, jag vill inte behöva presentera vänner från olika kretsar för varandra, jag vill inte vara helt död och ändå känna mig tvungen att gå på slutskiva på någon jävla båt. Jag vill inte se alla ansikten och tänka på allt jag misslyckats med. Jag vill verkligen inte med den där dagen. Jag vill inte ha den. Kan den inte låta mig vara? Jag vill sluta skolan, men jag vill inte ta studenten - inga mössor, ingen champagne, ingen fylla som jag aldrig blir sådär glad och party av som alla andra tycks bli, inte söt, förstår ni, jag vill inte se ut. Jag vill slippa studenten.

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Jag vet precis vad du menar.

Postat av: m.

jag var otroligt anti. ändå blev det riktigt bra.
kanske just därför.

2007-06-06 @ 13:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback