studenten ... II

Idag har jag knappt fått sitta. Mina fötter värker.
Jag somnade väl runt tre igår natt, vaknade nio och kunde inte somna om. Så jag körde igång. Städade mitt rum. Gick ner till mamma. Och sen dess har jag bakat. Sex kakor blev det till slut. Jag har putsat fönstrena i både mitt rum och köket. Och jag har funnits till hands när mamma eller pappa behövt mig. Det kändes lite konstigt, med mamma och pappa på samma ställe samtidigt. Inte som att det skulle vara värsta sensationen, de har ända sen de skilde sig när jag var sju kunnat hålla sams om det mesta. Men det kändes ändå konstigt, med dem båda sådär vid samma bord, diskuterandes inköpslistor och porslin.
Och jag tror nog att studenten blir helt okej ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback