lustiga små saker jag gör III

Jag är extremt sparsam. Nästan snål. Jag kan bli galen på mamma när hon köper mjölk, som hon sen inte dricker upp utan låter bli gammal i kylen. Jag tycker att det är ett sånt slöseri med resurser. Jag anser att allt ska användas till fullo, intill sista droppen.
En såndär grej är hur jag skriver. Jag skriver, som ni antagligen förstått, i kopiösa mängder och får dåligt samvete för det - tänk var mycket papper jag slösar på. Så jag har börjat skriva på redan använda papper. På baksidorna av Ellies miljoner engelskastenciler är det perfekt att skriva noveller. Marginaler på reklamlappar och i tidningar går utomordentligt att skriva listor på. Alla helt onödiga utskrifter från internet som pappa gör går bra att kluddra ner anteckningar för bloggen på. Och när jag väl tar ett helt rent, oanvänt papper, då skriver jag så tätt och litet jag bara kan, så att jag nästan inte kan läsa det sen när jag ska skriva rent det på datorn.
Det har gått överstyr. Mitt skrivbord, pianona, golvet, fickorna, väskorna översvämmas av lösa papperslappar. Jag vet inte vad jag ska göra dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback