eremiten i Hundby VII

Onsdag 13/6, 15:48
Jag sitter i pendeltåget och läser Marian Keyes The Other Side of the Story (jag ser det som allmänbildning, att kunna säga att jag har läst en Marian Keyes, men jag hatar den, samtidigt som jag är helt fast. Allt detta smink, dessa kärleksintriger, kläder och manikyrer och vodkatinis går mig på nerverna, men det är som med de romantiska komedierna de visar på trean och femman - man kan inte sluta titta. Socker är beroendeframkallande). Jag sitter på pendeln, den har precis lämnat Gnesta, och jag ser förstrött upp från boken. Vagnen är helt tom! Jag ser ner, sen upp igen. Nåja, inte helt tom, nästan, allra längst bort sitter två andra kvinnor. Men ändå. Ett helt pendeltåg nästan helt för mig själv. Fascinerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback